Siparişinizde ki ürün/ürünleri herhangi bir nedenle iade edebilmeniz için; ürünün orijinal ambalajında muhafaza edilmesi, tüm aksesuar ve ambalaj malzemeleri ile eksiksiz bir şekilde, fiziksel hasar görmeden geri verilmesi gerektiğini unutmayın.
Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda
sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli
satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
Garantisi olan ürünlerimizde garanti koşullarının geçerli olabilmesi için kargo teslimatı esnasında ürünü mutlaka kontrol ediniz. Herhangi bir hasar gördüğünüzde kargo görevlisine tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürün üzerinde yapılan değişiklikler, ürünün deforme olması ya da ürünün orijinal dizayn / kutu veya ambalajının bozulması garanti kapsamı dışındadır.
Sitemiz üzerinden satın aldığınız ürünün hatalı çıkması halinde, teslimat tarihinden itibaren en geç 14 gün içerisinde destek sayfamızdan bizimle iletişim kurmanız gerekmektedir. Bu işlemleri takiben, kargo şirketi ile bize ulaştıracağınız hatalı ürün yenisi ile değiştirilecektir. Sipariş edilen üründeki hata müşteri kullanımından kaynaklı ise veya 14 günlük süre içerisinde ürün kullanılmışsa ürünün iade ve değişimi yapılmamaktadır. Ürün iadesi ve değişim şartları olarak, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği uygulamalar esastır.
Tüketicinin “Sebep Göstermeksizin Cayma Hakkı” sadece bahsi geçen alışveriş gerçekleştikten sonraki 14 gün içerisinde iade talebi bildirilen ürünlerin geri alımı için geçerlidir. 14 günü aşan sürelerde iade kabul edilemez. Ancak siz üretim hatası olduğunu düşündüğünüz ve iade etmek istediğiniz ürünleri teslim aldığınız tarihi takip eden bir ay içerisinde bildirip 14 gün içerisinde bize ulaştırabilirsiniz. Bu durumda biz şikayetinizi üretim departmanına iletip inceleme yaptırarak ürünün iade alınıp alınamayacağını belirleyen bir süreç başlatıyoruz. Ürününüzün iadesi onaylandığında ürün bedeli ve kargo ücreti için ödediğiniz ücretler kredi kartınıza veya belirttiğiniz banka hesabınıza iade edilir. Belirttiğiniz sorunun sebebi kullanım hatası olarak belirlendiğinde ise siparişiniz bize yolladığınız haliyle ve faturasıyla birlikte “Alıcı Ödemeli” olarak geri size gönderilir.
1. Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
2.
Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya
aittir.
3.
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde
SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde
bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı
Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır.
4.
3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade
edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş
olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar
adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde
tamamlanamayacaktır.)
5.
İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi
gerekmektedir.
1.
ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve
bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma
tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya
teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade
edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi
gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile
ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının,
veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf
malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi
Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının
kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
2.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo,
bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler
ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi
için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları
gerekir.
1.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en
geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan
belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla
yükümlüdür.
2.
ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde
bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın
zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın
veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve
bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
3.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından
düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya
kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
Satın almış olduğunu ürünü değiştirmek istediğinizde İLETİŞİM sayfasından “Değişim” başlığını seçerek ve sipariş numaranızı belirterek, değişim talebinde bulunabilirsiniz. Değişimde ürünler arasında fiyat farkı olması durumunda, bu fark tahsil veya iade edilir.
Değiştirmek istediğiniz ürün ambalajı açılmamış, kullanılmamış ve orijinal ambalajında gönderilmelidir. Değişimde Mal(lar)ın anlaşmalı kargo şirketine verilmesi halinde Müşteriden herhangi bir ücret tahsil edilmeyecektir. Ancak, anlaşmalı kargo şirketi dışında bir taşıyıcının kullanılması halinde ilgili masraflar Müşteri tarafından karşılanacaktır.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ
SONUÇLARI
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.